2009.08.12. 14:15
A mobilpiac erőteljes kettéválása
A Juniper Reserch intézet felmérése szerint a mobilpiac két szélsőség felé tolódott el. Az egyik szélsőséget az igen olcsó, alacsony színvonalat megütő telefonok, míg a másikat a csúcstechnológia, és különösen a magas ár jellemzi ( a minőség viszont nem feltétlenül van ezzel párhuzamban, de ez egy másik történet...).
A legnagyobb gond, hogy a kettő között csak egy szűk ,,elválasztó sáv" található, amit aközépkategóriának nevezhetünk. A tendencia pedig egyre erősebbnek mutatkozik. A felmérés alapján 2014-re a piac 79%-át a ,,buta"- és okostelefonok töltik majd ki és a maradékot foglalja el a közepes kategóriájú egyéb mobiltelefon.
A kizárólag középkategóriában gondolkodó gyártók -Sony Ericsson és Motorola- kénytelenek lesznek ehhez a trendhez alkalmazkodni, hogy felvehessék a versenyt a kizárólag a két szélsőséget kiszolgáló óriásokhoz, mint a Nokia, vagy a Samsung, vagy akár a kizárólag elit kategóriában mozgó Apple, vagy a HTC.
Forrás:
Juniper Research Finds Handset Market Increasingly Polarized
Kapcsolódó linkek:
Egy mítosz születése? - Sony Ericsson Jalou mobiltelefon
Sony Ericsson Aino mobiltelefon - Extrákban bővelkedik
Szólj hozzá!
Címkék: mobil telefon samsung nokia sony ericsson mobiltelefon érintőképernyő okostelefon telefonok telekommunikáció mobilok érintőképernyős
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.